Hoe kun je online adverteren?

15 december 2016

Posted in Nieuws

hetweemsel - online adverterenVandaag de dag worden steeds meer aankopen online gedaan. Veel bedrijven redden het niet meer met grote panden en schakelen over naar het internet, waar ze met een webshop een doorstart maken. Deze strategie heeft zeker een goede kans van slagen, maar kan toch ook snel misgaan. Wanneer je producten wilt verkopen op het internet ben je één klein bedrijfje in een zee van aanbieders. Hoe zorg je ervoor dat mensen bij jou terecht komen? Met het maken van reclame op het internet, ook wel online adverteren genoemd, sta je een goede kans. Wanneer je bezoekers op de juiste manieren weet te prikkelen zorg je dat ze jouw producten aanschaffen. Bovendien kun je dankzij online adverteren een grotere groep klanten bereiken, die anders misschien aan jouw webshop voorbij waren gegaan. Online adverteren kan op verschillende manieren, maar er zijn vier grote methodes:

  • Google Adworks
  • Google Shopping
  • Adverteren op Facebook
  • Remarketing

Google Adworks is eigenlijk de koning van het online adverteren. Wanneer je op Google een zoekopdracht uitvoert zie je vaak dat bovenin de zoekresultaten enkele gesponsorde links staan, deze worden door Adworks beheerd. Met dit programma is online adverteren in peulenschil. Je vult een bepaalde zoekterm in en elke keer dat iemand op deze term zoekt komt jouw website bovenin de eerste pagina te staan, ideaal! Je betaalt hier wel een zeker bedrag voor. Wanneer iemand op de link klikt en dus naar jouw site gaat dan betaal je hiervoor een klein bedrag. Wanneer de campagne dus heel succesvol is dan zul je wat meer betalen, maar ongetwijfeld ook meer verkopen. Wanneer je weinig bezoek krijgt op de pagina dan betaal je ook niet veel. Google Adworks werkt op een hele specifieke manier en dus zijn er specialisten die de methode door en door hebben leren kennen. Deze zogeheten seo specialisten tillen online adverteren naar een hoger niveau en kunnen je bedrijf veel winst opleveren. Een andere manier van online adverteren is Google Shopping. Alle producten die hieraan meedoen vind je op het speciale “shopping” tab van de zoekmachine. Hier betaal je vaak iets meer voor, maar in de meeste gevallen gaan mensen hier bewust heen om een product aan te schaffen. Ze krijgen direct de prijs te zien en hoeven daardoor niet eerst naar je website te komen om het product te kopen. Dit is een belangrijk voordeel, je kunt de klanten eerst binnenhalen met een goede prijs en ze later pas naar je site leiden!

Online adverteren: Facebook en Remarketing

Dan zijn er nog twee andere vormen van online adverteren die minder met Google te maken hebben. In de eerste plaats is dat adverteren via Facebook. Deze vorm van marketing wordt door sommige mensen als vervelend ervaren, maar de methode kan onbewust toch werken mits deze goed wordt ingezet. Het is zaak om de gebruiker niet te storen, maar om onopvallend af en toe een suggestie te geven gebaseerd op het surfgedrag van de gebruiker. Hiervoor worden vanuit Google anonieme persoonsgegevens verstrekt. Online adverteren via Facebook wordt steeds lastiger omdat steeds minder mensen openstaan voor het idee. Waar het vroeger heel gebruikelijk was om reclame te kijken tussen programma’s of bij het lezen van de krant vinden mensen dit niet praktisch wanneer ze aan het chatten zijn met vrienden of een leuke video aan het bekijken zijn. Je hebt experts nodig die goed weten hoe ze de markt moeten bespelen om deze vorm van marketing optimaal te kunnen benutten. Online adverteren is in de laatste jaren heel snel geprofessionaliseerd, wat nu haar vruchten zou kunnen afwerpen op moeilijk te bereiken platformen. Op Facebook ben je heel vrij om te adverteren, maar om hier echt iets aan te hebben moet je goed je best doen. Tot slot is er dan nog het idee van Remarketing. Deze vorm van online adverteren bereikt goede resultaten, hoewel je als adverteerder ook hier voorzichtig mee moet zijn. Wanneer je online iets hebt bekeken – laten we zeggen dat je hebt zitten kijken naar een nieuwe koptelefoon – maar je hebt besloten om dit niet te kopen dan treedt deze vorm van online marketing in werking. Je krijgt reclames te zien van de koptelefoon om je zo te overtuigen toch nog tot aanschaf over te gaan. Soms vinden consumenten dit prettig, bijvoorbeeld wanneer het salaris net binnen is en ze nu wel de trekker kunnen overhalen, maar soms kan het ook als storend worden ervaren. Het is daarom cruciaal om goed in te stellen hoe vaak een advertentie getoond mag worden. Wanneer je hier goed mee omgaat is dit een handige manier om potentiële klanten die zijn ontkomen toch te motiveren het product te kopen. Online adverteren kunt dus vele methodes. Wanneer je alle varianten goed wilt bespelen heb je veel ervaring nodig.

Doe dit niet thuis!

Het is onverstandig om zelf te proberen in de marketing wereld te stappen; er zijn te veel variabelen waar je rekening mee moet houden. Het is daarom slim om dit over te laten aan experts die zichzelf al hebben bewezen in het veld. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op https://www.hetweemsel.nl/online-adverteren/. Op deze site vind je meer informatie over online adverteren en leer je hoe professionals de verschillende methodes toepassen. Ook kun je snel contact opnemen met een seo specialist die jouw website binnen mum van tijd in waarde kan doen stijgen. Wacht niet langer en neem vandaag nog contact op via bovenstaande link!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn